Kladdkaka recept!

Innehåll:

3 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
3 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
2 ägg
100g margarin

Sätt först ugnen på 175 grader. Det är bara att blanda alla ingredienser i en skål och sedan röra om med en sked eller liknande, men jag skriver ner den ordning jag brukar göra, då det inte blir klumpar eller liknande när man gör så!
Först häller jag i sockret och vetemjölet och rör om lite. Sedan tar jag kakaon och vaniljsockret, rör om. Smält smöret, medans det smäter, häll i äggen. Sedan smöret.
Smöra en rund form eller sätt bakplåtspapper på en rund form, häll i smeten där. Ha i ugnen i 25-30 min, super gott blir det!

Detta är dock inte min bild, men den ser ut så där ungefär! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0